Sdílet
 

Internetový obchod

… aneb pohodlný nákup v klidu domova

Datum vydání: 31.10.2007 | autor:
Trmácet se po městě od obchodu k obchodu jistě není pro každého. Naštěstí jsou i jiné možnosti – stačí být připojen na internet. S rozmáhající se dostupností internetu a rostoucí nabídkou a kvalitou služeb jednotlivých e-shopů roste také zájem o nakupování přes internet. Pouze internet nám umožňuje během několika málo minut „obejít“ většinu obchodů, které nabízejí to, co sháníte a nakoupit tak za lepší cenu či za lepších podmínek.
Foto www.ESTYLE.cz
Foto www.ESTYLE.cz
Pohodlnost, nákupy bez front, snadné porovnání cen a sortimentu – to vše jistě každý ocení. Vyberte si e-shop, který vám nabídne bezpečné služby včetně záruk a možnosti reklamace.

Výhody internetového nakupování
Jednou z hlavních výhod je pohodlí. Můžete koupit prakticky cokoli v teple vašeho domova a zboží vám bude doručeno opět až domů. I na internetu je velká konkurence. Může se proto stát, že stejný výrobek nabízí někde levněji. Při nákupu přes internet totiž ušetříte, ceny jsou zde o dost nižší, než v kamenných obchodech. Před uskutečněním koupě proto porovnejte několik e-shopů. Přestože si zboží v kamenném obchodě můžete „osahat“, na internetu získáte mnohdy o zboží detailnější a komplexnější informace.
Další výhodou je možnost nakupovat dvacet čtyři hodin denně. Většina e-shopů nabízí kromě platby v hotovosti či převodem také splátkový prodej, kdy zákazník vyplní formulář na internetu a během krátké chvíle zjistí, zda může čerpat úvěr či nikoliv. Dodatečné služby, jako je dovoz zboží domů, nejsou samozřejmě internetovým obchodům cizí. Obvykle se dozvíte, kdy vám bude zboží doručeno. Cena za dopravu je různá a pokud nakoupíte nad určitou částku, je zdarma. Ze zákona máte možnost vrátit pořízené zboží do čtrnácti dnů od jeho nákupu, pokud to není zboží objednávkové povahy (např. židle, stoly apod.), což jistě také přispívá ke klidnějšímu pocitu při nakupování.

A nevýhody?
Zákazník si nemůže zboží „osahat“. Ne každý e-shop má i kamenný obchod, kde si lze zboží prohlédnout. Stejně tak například i barva výrobku může na internetu vypadat jinak než ve skutečnosti. Zboží, které si zakoupíte přes internet, hned nevlastníte – musíte čekat na dodání. Asi tou největší nevýhodou je ohrožení bezpečnosti. Obchodníci na svých stránkách sice zaručují, že poskytnuté osobní údaje nebudou zneužity, ale stoprocentní záruku nemáte nikdy.
Foto www.ESTYLE.cz
Foto www.ESTYLE.cz
Co je třeba k nákupu na internetu?
Nejdříve se musíte zaregistrovat a uvést svá osobní data. Pak už jen plníte nákupní košík, jako byste byli ve skutečném obchodě. Kdykoliv přitom můžete zboží přidat či odebrat. A kdy objednané zboží dostanete? Někde už do čtyřiceti osmi hodin, standardní doba u zboží, které je skladem je do tří až čtyř dnů, u nábytku je to pak čtyři až šest týdnů.

Jak na reklamaci virtuálních nákupů?
Postup je stejný jako v kamenném obchodě. Internetové prodejny totiž musí respektovat stejné podmínky jako ty kamenné. Můžete uplatnit záruční či pozáruční opravu v kterémkoliv autorizovaném servisu. Potřebujete k tomu prodejní doklad (fakturu) a potvrzený záruční list. V praxi reklamujete zboží v nejbližším autorizovaném servisu dané značky a tím se vyřízení reklamace výrazně urychlí. Závady velkých spotřebičů (chladniček, praček apod.) odstraňuje technik přímo u vás doma, takže zboží nemusíte nikam vozit. Reklamační lhůta začíná běžet dnem, kdy firma poškozený výrobek obdrží – výsledek čekejte do třiceti dnů.
Foto www.ESTYLE.cz
Foto www.ESTYLE.cz

Na co si dávat pozor?
  • zda je uvedená cena i s DPH, nezapomeňte ani na balné nebo poštovné
  • ještě před koupí se raději seznamte s reklamačním řádem
  • nakupujete-li ve velkoobchodě, zákony na ochranu spotřebitelů vás nechrání
  • záruční doba je vždy minimálně dva roky
  • ujistěte se, zda e-shop uvádí potřebné informace a kontakty, na které se můžete obrátit
Doporučujeme neřídit se heslem, co je levné, tam nakoupím, ale spíš se řídit podle nabízených služeb či referencí. Můžete totiž ušetřit pár korun oproti jinému e- shopu, dodání zboží pro vás však nemusí být časově výhodné, nebo rozvážku zajišťují prostřednictvím spedičních služeb a ne dopravou s domluveným časovým termínem dodání vámi objednaného zboží.
Rozhodovat by mělo i to, jak je e-shop přehledný, zda obsahuje informace, které lze ověřit v obchodním rejstříku.
V neposlední řadě i doba působení na trhu hraje roli a je určitou známkou renomé a věrnosti zákazníků. Navštivte náš e-shop www.estyle.cz, provozovaný společností Architrade s.r.o., a přesvědčte se, zda splňujeme vaše očekávání. Budeme se těšit na Vaši návštěvu.
Architrade s.r.o.

Architrade s.r.o.

Thámova 289/13, 18600
Tel: 224 815 461
Web: http://www.architrade.cz
E-mail: kalecky@architrade.cz
Sdílení článku

Sdílejte na sociálních sítích

Architrade s.r.o.

Praha-Karlín, Thámova 289/13, 18600
Tel: 224 815 461
Web: http://www.architrade.cz
E-mail: kalecky@architrade.cz

Vybíráme články

Katalog zboží

Novinky v katalogu zboží
  • Gumová rohož vhodná do prostředí s rizikem námrazy 40… 365 Kč
  • Stojanový věšák - doprava ZDARMA 1 440 Kč
  • Digitální budík s projekcí a měřením vnitřní… 887 Kč
  • Skládané papírové ručníky - doprava ZDARMA 766 Kč
  • Tork zásobník na utěrky - role s vnitřním odvíjením,… 1 315 Kč

Další kategorie e-shopu

Ohodnoťte článek kliknutím:
Diskuze na téma "Internetový obchod"

Buďte první a napište komentář k  "Internetový obchod"

NAHLÁŠENÍ NEVHODNÉHO PŘÍSPĚVKU zavřít
Opravdu chcete nahlásit administrátorovi tento příspěvek jako nevhodný ? ANO NE