Sdílet
 

Jak si vybrat dodavatele pracovního nábytku

Datum vydání: 16.06.2015 | autor:

"Kdo ještě zažil socialistický trh, mnoho na výběr neměl. Bralo se prostě to, co bylo, výběr byl malý. Dnes je zákazník naopak vystaven ohromnému tlaku nabídky všeho druhu a zorientovat se je opravdu těžké. O to víc, když problematice nerozumíme. Stohy tlustých katalogů, plné a zvětšující se prodejní plochy, hledání odlišností i v naprostých detailech, na kterých je postaven marketing. Firmám a institucím pravidelně přichází mnoho různě tlustých katalogů nabízejících téměř vše. A s příchodem internetu se tato nabídka ještě výrazně rozšířila," říká Ladislav Kroupa, jednatel společnosti Enprag s.r.o. Jak si tedy vybrat výrobky a značky a jak posuzovat poměr kvality a ceny?

Stolový kontejner Stolový kontejner
Stolový kontejner

Jak se vyznat v nabídce pracovního nábytku? Je zásadní výběr podle výrobce?

Jak poznat, kdo konkrétní nábytek vyrobil, když prodejce změní kód dodavatele? Nejsnadnější je samozřejmě orientovat se podle referencí a značky výrobce. Proč ale všichni mění kód dodavatele, je vlastně záhadou. Renomovaní výrobci poskytují obchodním společnostem dostatečně vysoké rabaty, aby obchodníci mohli udržet cenu výrobce a ze svého rabatu poskytnout kvalitní službu v podobě propagace výrobku, profesionální obsluhy zákazníka, dopravy, montáže na místě a dalších služeb. Proč se vlastně tisíce stránkové katalogy tváří, že všechny výrobky jsou konkrétního prodejce, že jsou to jeho výrobky? Důvody jsou v zásadě 2 – buďto jsou výrobky nabízené za výrazně vyšší ceny, nebo se prodejce nechce chlubit původem výrobků.

Čili mnozí obchodníci mlží kvůli svému zisku, jak je to ale s rozsahem nabízeného sortimentu?

Pokud firma nabízí ve svém katalogu třicet tisíc položek a více, může být vůbec schopna zajistit dostatečně fungované odborníky a v dostatečném počtu na veškerý sortiment? Může opravdu nabídnout prezentované služby? Takové katalogy často nabízí vše od kancelářských potřeb až po pracovní oděvy, vysavače, skartovačky, osvětlení, stroje, nástroje, až po nábytek. Přitom už jen samotný segment kovového nábytku je natolik široký, že je velmi obtížné sledovat nové trendy. Ty odpovídají rychle se měnícím technologickým a dalším požadavkům v kancelářích, dílnách, školách, ve zdravotnictví atd. Mít prostě k dispozici na každý segment nabízeného zboží dostatek odborníků, je nemožné. A ve skutečnosti nemívají katalogové firmy často odborníky žádné a je pouze na samotném zákazníkovi, aby si z obrovské nabídky sám vybral a doufal, že si vybírá dobře. 
Stolový kontejner značky BISLEY Stolový kontejner značky BISLEY
Stolový kontejner značky BISLEY
Pracovní židle Pracovní židle
Pracovní židle
Lékařské křeslo Lékařské křeslo
Lékařské křeslo

Internet situaci v tomto smyslu zřejmě nezlepšuje?

Na internetu se objevila řada nových firem, jejichž nabídka je ohromná a samotný výběr je pak nesmírně složitý. Za ekonomické recese navíc neměli obchodníci dostatečný odbyt a proto poskytli určitý rabat skoro každému, kdo o sobě prohlásil, že disponuje živnostenským oprávněním na nákup a prodej. Počítač má dnes doma každý a tvorba internetových stránek nebo e-shopu není až tolik velkou investicí. Navíc se internet jen hemží různými obchodními systémy, které stačí jen naplnit daty.

Zákon sice ochraňuje spotřebitele při nákupu přes internet možností bezplatného vrácení zboží, ale i tak tento proces zabere spoustu času a nervů a nakonec i peněz. Je dost dobře možné, že za takovou společností stojí třeba jen 1 jediný člověk a ten prostě nemůže být schopen poskytnout kvalitní servis všem zákazníkům. Pokud je hlavním cílem prodejce doslova „naládovat“ e-shop co největším množstvím položek a poté čekat, až se chytne nějaký důvěřivec a něco si koupí. Z obývacího pokoje či malé domácí pracovny lze opravdu prodat cokoli, ovšem s kvalitními službami, rychlým řešením reklamace a podobně to nemá vůbec nic společného.

Jak poznáme, že za konkrétním prodejcem stojí skutečné zázemí renomované firmy? Jak se zorientujeme v překódovaných výrobcích nejistého původu?

Na prvním místě je historie firmy a samozřejmě to nejde bez kvalitních nabízených služeb. Firma s dostatečnou tradicí přežila do dnešních dnů pravděpodobně díky určité kvalitě, kterou nabízí. Důležité je též zázemí společnosti a ověření referencí realizovaných zakázek. Je třeba nabídnout vlastní vzorkovnu, možnost prohlédnout si nábytek a také vyzkoušet. Důležitý je též sklad s dostatečnou zásobou nejprodávanějšího zboží, které je určené k okamžitému odběru. A samozřejmě je klíčový i odborně vyškolený personál, který vyslechne požadavky zákazníka již při prvním kontaktu s ním a poradí s výběrem nejvhodnějšího zboží. Správným výběrem nábytku můžeme v budoucnu ušetřit spoustu místa na pracovišti, ale i spoustu času a také zdraví lidí. Proto je výběr pracovního nábytku klíčový, o tom školním a zdravotnickém už vůbec nemluvě. U větších zakázek je též důležitá vizualizace. A nakonec je třeba, aby dodavatel zajistil i vlastní dopravu, vynášku, instalaci a montáž zboží. Při dopravě spedičními firmami dochází často k poškození nábytku manipulací s ním. 
Kovová kartotéka Kovová kartotéka
Kovová kartotéka
Skříň na mapy a výkresy Skříň na mapy a výkresy
Skříň na mapy a výkresy
Kovová kartotéka Kovová kartotéka
Kovová kartotéka

A také přiznání konkrétních výrobců, jejich značek…

Samozřejmě, nyní se vracíme tam, kde jsme rozhovor začali. Kvalitní prodejce nábytku by měl určitě propagovat výrobce prodávaného zboží, čímž transparentně prokáže původ zboží. Vybrat si vhodného prodejce nábytku je poměrně obtížná záležitost, nakonec se ale vždy vyplatí. Nábytek kupujeme a budeme užívat dlouhou dobu a podle toho by také měl vypadat a sloužit.

Můžete nám povědět něco o vývoji prodeje pracovního nábytku po roce 1990?

Začátkem devadesátých let se prodával kancelářský nábytek za co nejnižší cenu, jelikož podnikatelé neměli dostatek kapitálu na investice a jejich hlavní motivací bylo přežít několik dalších let. Investovat do kvalitního nábytku, aby splňoval přísné parametry kvality použitých materiálů, ergonomie a efektivity, nehrálo hlavní roli. Pozornost se ale postupně přesouvala ke zvyšování skutečné kvality výrobků, podnikatelské prostředí se začalo stabilizovat. Začalo platit známé heslo NEMŮŽU SI DOVOLIT KUPOVAT DVAKRÁT a byly vyhledávány značkové kancelářské židle, stoly a skříně s dlouhodobou životností a s důrazem na ergonomii, zdravé sezení a kvalitu použitých materiálů. Ovšem s nástupem recese v letech 2008 a 2009 byla většina investic zastavena a nebo znova orientována na co nejnižší cenu. Těžko říct, zda šlo o strach investorů a nebo skutečný nedostatek prostředků. A opět se vrátilo staré motto počátku 90. let HLAVNĚ PŘEŽÍT! Trh byl proto zaplaven výrobky s okopírovaným designem, z nekvalitních materiálů a se skutečně velmi krátkou životností. Prostě například kancelářské křeslo za 3000 korun a jedním zdarma (čili 1500 za kus) včetně obchodní marže prostě nemůže dlouho fungovat. Nakonec používáme křeslo v podobě polorozpadlého torza, které nám poškozuje zdraví. Ne náhodou je bolest zad druhou nejčastější příčinou pracovní neschopnosti. Navíc se snižuje pracovní výkon a soustředění na práci. A pokud se někdo nechal takovou nabídkou nalákat, buďto používal torzo a nebo KUPOVAL PODRUHÉ. Podíl na tomto stavu měl i systém veřejných zakázek pro státní instituce, kde se stala hlavním hodnotícím kritériem cena. Bohužel lidé zodpovědní za vypisování zadávacích podmínek výběrových řízení nejsou dostatečně kvalifikovaní a zkušení k zadávání parametrů, aby eliminovali nízkou kvalitu. Podmínky zadávacího řízení jsou často tak obecné, že je možné nabídnou cokoli. Cena je pak sice hodně nízká, ale sklady státních institucí jsou plné rozpadlých stolů a židlí a úřady nespokojených úředníků.
Vybavení dílny Vybavení dílny
Vybavení dílny
Zásuvková skříňka Zásuvková skříňka
Zásuvková skříňka

HLAVNĚ PŘEŽÍT už tedy skončilo, lidé nechtějí KUPOVAT DVAKRÁT. Jakým směrem se ale zaměřuje výroba a prodej tohoto nábytku? O nízkých cenách se hovoří stále v mnoha oborech…

To nejhorší máme naštěstí za sebou, lidé přestali mít strach z ekonomické či nějaké jiné apokalypsy a postupně začínají znovu vyhledávat kvalitu a utrácet za ni. Co se týká ceny zboží – nelze už některé náklady prostě snížit a úzkostlivé hledání cest k udržení nebo zvýšení konkurenceschopnosti tkví ve zvýšení efektivity. Vstupní náklady jako jsou komodity, energie, mzdy apod. většinou zůstávají konstantní. Čili jedinou výhodu oproti konkurenci lze získat kromě investic do technologií zefektivněním každého kroku a každé hodiny zaměstnance. Nábytek je proto navrhován tak, aby nejen odpovídal nemodernějším technologickým a dalším trendům pro moderní pracoviště, ale také šetřil místo, čas a hlavně zdraví pracovníků. A platí to pro nábytek kancelářský i průmyslový dílenský. Najít kvalitního zaměstnance není jednoduché a o to víc je důležité vytvořit mu takové prostředí, aby se mohl v klidu soustředit na svoji práci a necítil se brzy opotřebován. Zvlášť v době, kdy demografické problémy a prodlužování věku lidí vede také k prodlužování odchodu lidí do důchodu. 
Vybavení kanceláře Vybavení kanceláře
Vybavení kanceláře
Skříň na nebezpečné látky Skříň na nebezpečné látky
Skříň na nebezpečné látky

Čili ergonomie a funkce? Přizpůsobení lidskému tělu a pracovnímu tempu?

Zvýšení efektivity práce a pohodě na pracovišti dnes pomáhají ergonometrické židle, které aktivně působí na páteř. Kancelářské stoly zase umožňují mechanické nebo elektrické nastavení, aby se u nich dalo část pracovní doby sedět a část stát, což působí aktivně na zachování zdravého držení těla. Výškově stavitelné stoly (ponky nebo montážní a balící pracoviště) jsou dodávány i do průmyslu, kde je také důležité, aby měl pracovník s rozdílnou tělesnou výškou možnost nastavit si stůl podle svých potřeb a tím šetřil své zdraví. Taková specializovaná montážní pracoviště jsou vybavena i kvalitním osvětlením, které chrání zrak. I v průmyslu jsou na míru šitá pracoviště v dnešní době obzvlášť důležitá. Pracoviště lze vybavit i úložným systémem pro přehledné uložení všech nástrojů, nářadí a kování, čímž se opět minimalizují časové ztráty.

Co nám tedy doporučíte na závěr?

Při výběru nábytku je prostě třeba svěřit se do rukou skutečných odborníků, kteří vyslechnou požadavky a potřeby zákazníka a spolu s určeným prostorem navrhnou na míru šité řešení nábytku. Ten se pak stane v dlouhodobé perspektivě investicí, která se mnohonásobně vrátí.
ENPRAG, s.r.o.

ENPRAG, s.r.o.

Praha, Slivenec, K Holyni 833/42, 15000
Tel: 224 942 663
Web: http://www.kovovynabytek.cz
E-mail: info@kovovynabytek.cz
Sdílení článku

Sdílejte na sociálních sítích

ENPRAG, s.r.o.

Praha, Slivenec, K Holyni 833/42, 15000
Tel: 224 942 663
Web: http://www.kovovynabytek.cz
E-mail: info@kovovynabytek.cz

Vybíráme články

Katalog zboží

Novinky v katalogu zboží

Další kategorie e-shopu

Ohodnoťte článek kliknutím:
Diskuze na téma "Jak si vybrat dodavatele pracovního nábytku"

Buďte první a napište komentář k  "Jak si vybrat dodavatele pracovního nábytku"

NAHLÁŠENÍ NEVHODNÉHO PŘÍSPĚVKU zavřít
Opravdu chcete nahlásit administrátorovi tento příspěvek jako nevhodný ? ANO NE