Sdílet
 

BYDLENÍ - NOVÉ PROJEKTY hlásí zájem vystavovatelů

Datum vydání: 01.02.2010 | autor:
Ekonomická krize zasáhla takřka všechny obory českého průmyslu i služeb. Bylo by tedy nenormální, kdyby jakýkoli veletrh nepocítil tento fakt. Veletrhy a výstavy jsou takovým lakmusovým papírkem nejen spokojenosti s pořadatelem, úrovní příchozích návštěvníků, naplnění stanovených cílů, ale hlavně ekonomické prosperity oboru.
Foto: M.I.P. Group
Foto: M.I.P. Group
M.I.P. Group na jaře tradičně připravuje dva výstavní projekty: výstavu nových možností bydlení a veletrh reklamních služeb. První byla v roce 2009 velice úzce spjatá s ekonomickou realitou developerského trhu a příprava byla úměrně náročná této situaci. I když oproti roku 2008 byla výstava o 400 metrů čtverečných menší, podařilo se nám mít na ní hlavní hráče na českém developerském trhu, jakými jsou například společnosti: Skanska Reality, Geosan Development, Finep CZ, Central Group, Ekospol, Impact – Corti, nebo finanční společnosti: Komerční banka, Modrá Pyramida, Raiffeisen Stavební spořitelna, Sofia Finance a další.

Druhý veletrh Reklama, Polygraf byl i díky opožděné akvizici z důvodu požáru pražského Výstaviště a také kvůli ekonomické recesi těchto oborů o něco menší ve srovnání s nejúspěšnějším rokem 2008 (tedy o 23% čisté výstavní plochy).

Na výstavu Bydlení – nové projekty v roce 2010 přislíbila účast řada předních developerských společností. Realitní trh bude zastoupen kvalitními bytovými projekty, které v současnosti mají u řady prodejců finanční zvýhodnění nebo jiné bonusy. To, že se dnes vyplatí nakupovat, potvrzuje řada předních odborníků.

Výstavy, stejně jako jiné obory marketingových komunikací, zažívají období stagnace, nebo poklesu. Rozdílnost firem na trhu (jejich zaměření, produkty, velikost a cílové skupiny) znamená, že každá firma bude mít zcela jiné důvody účasti na veletrhu a také cíle, kterých tam bude chtít dosáhnout. Navíc každý subjekt sleduje většinou několik cílů, které mu účast na veletrhu má přinést.
Foto: M.I.P. Group
Foto: M.I.P. Group
V současnosti je prodej tím nejdůležitějším cílem, který chtějí vystavovatelé naplňovat. Podpora prodeje, kam se výstavy řadí, je důležitá, i když řada společností se rozhodla šetřit a škrtat právě v marketingových výdajích. To, že prezentace firmy na veletrhu podporuje prodej jejích produktů, vyplývá už z podstaty tohoto typu akcí. Výstava je místo, kde se prezentují produkty (služby či výrobky), kde je přítomen prodávající a kupující, kde je připraven prostor a podklady pro sjednání obchodu.

Z rozhovorů s vystavovateli výstavy Bydlení vyplývá, že obchodní hledisko je tím hlavním cílem, proč se firmy výstavy účastní. Ze stávajících propadů v oblasti investic do reklamy mají problémy všichni pořadatelé výstavních akcí. Jak tomu zabránit, nebo uchovat ty dobré výstavní projekty? To se určitě ptá každý, kdo v tomto oboru pracuje.

Recept neexistuje. Důležité je především přežít toto období a uchovat tradici výstavní akce. Ať už se tak bude dít spojením s dalšími výstavními projekty, nebo zmenšením výstavní plochy, případně doplněním veletrhu o další nekomerční projekty (doprovodné programy, soutěže, prezentace…). Výstavní trh monitoruje ekonomickou situaci oboru. Zřejmě se tedy nedá předpokládat, že obor, který je v problémech, nebo stagnaci, bude mít úžasný a velký veletrh.
Foto: M.I.P. Group
Foto: M.I.P. Group
Jsme moc rádi, že výstava Bydlení - nové projekty je obsazena předními českými developerskými firmami. Je to dobrá zpráva pro zachování tradice.

A tím největším potěšujícím faktem je skutečnost, že pro rok 2010 nám záštitu nad výstavou Bydlení – nové projekty potvrdilo Ministerstvo pro místní rozvoj ČR. Je to pro nás velká čest a prestiž. Věříme, že v budoucnu budeme moci naplnit i další nekomerční projekty, které s tématem výstavy souvisí.

V každém případě budou lidé potřebovat bydlení ve všech dobách, dnes je pro ně pouze komplikovanější na něj dosáhnout. V současnosti však řada bytových projektů nabízí výrazné slevy, bonusy, takže na druhé straně lidé, kteří v roce 2007 nebo 2008 nakoupili nemovitosti, mohou tak trochu tiše závidět, co a v jakých cenových relacích se dnes dá pořídit.

Pokud vás konkrétně zajímá, jaké speciální nabídky naši přední developeři připraví, přijďte se podívat ve dnech 11. – 14. února na výstavu Bydlení – nové projekty.
Foto: M.I.P. Group
Foto: M.I.P. Group

M.I.P. Group, a.s.

Praha, Hollarovo nám. 1998/11, 13000
Tel: 267 315 585
Web: http://www.mip.cz
E-mail: mip@mip.cz
Sdílení článku

Sdílejte na sociálních sítích

M.I.P. Group, a.s.

Praha-Vinohrady, Hollarovo nám. 1998/11, 13000
Tel: 267 315 585
Web: http://www.mip.cz
E-mail: mip@mip.cz

Vybíráme články

Ohodnoťte článek kliknutím:
Diskuze na téma "BYDLENÍ - NOVÉ PROJEKTY hlásí zájem vystavovatelů"

Buďte první a napište komentář k  "BYDLENÍ - NOVÉ PROJEKTY hlásí zájem vystavovatelů"

NAHLÁŠENÍ NEVHODNÉHO PŘÍSPĚVKU zavřít
Opravdu chcete nahlásit administrátorovi tento příspěvek jako nevhodný ? ANO NE