Jak správně inzerovat nemovitost
Dostaňte nemovitost pořádně „na oči.“ Ať je prostě pěkně vidět. Jak co nejlépe inzerovat nemovitost?
V dnešní době se nabízí velké množství marketingových nástrojů, jak inzerovat prodej nemovitosti. Nicméně nejlepší formou, jak propagovat prodej své nemovitosti - a to tak, aby o ní vědělo co možná nejvíce lidí - je určitě internet. Proto není divu, že se až 80% nemovitostí nakonec prodá právě díky internetu.
Při internetové inzerci nemovitostí je třeba zajistit její detailní profesionální zpracování a působivost, jelikož se tak nejen zvýší návštěvnost inzerátu a pravděpodobnost úspěšného prodeje, ale můžeme si dovolit požadovat dokonce i vyšší cenu prodávané nemovitosti – samozřejmě s ohledem na její skutečný stav, lokalitu, typ atd.
Inzerát by neměl být pouhou dokumentací prodávané nemovitosti, ale její poutavou reklamou. Tedy nástrojem, který přiměje potencionální zájemce k návštěvě nemovitosti, k osobnímu kontaktu s realitním makléřem. Pokud totiž dostanete zájemce na místo, sice mohou zjistit, že inzerovaná nemovitost vypadá o trochu hůř než na fotografiích (a nebo naopak lépe), může je však také oslovit prostředí, výhled, potenciál domu, zahrada, ale třeba i příjemní sousedé, obslužnost atp.
Doba, kdy stačilo podat si jeden inzerát do místních novin, je už opravdu pryč.
Jak má vypadat kvalitní inzerát
- Inzerát musí mít pravdivý a co nejpodrobnější popis, nesmíte nic zamlčet. Inzertní servery navíc nejčastěji nedovolují používání superlativ, kapitálek a zvýrazňování.
- Samozřejmě zásadně prodávají především fotografie! Kombinujeme fotografie celého interiéru, fotografie celé nemovitosti, ale nejbližšího okolí. A nejlépe přiložíme i 3D půdorys.
- Fotíme zásadně uklizené místnosti, naaranžovaný interiér. Žádné špinavé prádlo, nádobí, rozházené židle atd. Hovoříme o takzvaném HOME STAGINGU.
- Ideální je též přiložit kromě fotografií i video a umístění nemovitosti na mapě.
- Cenu uvádíme vždy konečnou včetně provize realitní kanceláři a dalších služeb.
- Inzerát nesmí postrádat kontakt na makléře či jeho asistenta, případně na vás, pokud si nemovitost prodáváte sami. Prostě na osobu, která okamžitě sdělí podrobnější informace a sjedná prohlídku.
- Dobrým řešením je vložení jednoduché tabulky se specifikací nejdůležitějších vlastností nemovitosti. Budou zde přehledně vidět vedle sebe (pod sebou).
- Inzerát by též měl mít kontaktní formulář, který umožňuje písemný kontakt na makléře či přímo prodejce. Ať se zájemce rozhodne sám, zda telefonovat a nebo napsat.
- Předností inzerátu může být i kalkulačka splátek, pokud zájemce bude chtít úvěr. Usnadníte mu tak rozhodování. Ovšem inzertní servery tuto službu nemívají, bývá pouze na www stránkách některé realitní kanceláře.
Zdroj: www.hestiagroup.cz