Sdílet
 

Jak si zařídit vlastní posilovnu?

Datum vydání: 26.03.2008 | autor:
Než začnete s budováním vlastní posilovny, zamyslete se, zda budete posilovnu využívat občas nebo skutečně pravidelně, abyste si udrželi postavu a kondici. Nejde v žádném případě o zanedbatelnou investici, takže místnost přeplněná drahými stroji, na které by se časem jen prášilo, by nebylo právě účelné.
Trampolínka
Trampolínka
Ideální je proto stroje pořizovat zařízení postupně. Pokud bude cvičit celá rodina, každý by si zde měl přijít na své. Domluvte se, jaké zařízení pořídíte, protože každý má jiné nároky. Zatímco muži raději posilují svaly na hrudníku a paže, ženy naopak hýždě, nohy a břicho. Myslete na to, aby zde měly svůj prostor i děti. Těm stačí protáhnout se na žebřinách, procvičit se švihadlem nebo s gymnastickým kruhem. I zde platí pravidlo, méně je někdy více. Mnohdy nemusíte ani investovat do super moderních strojů.

Multifunkční posilovací věž

Tento stroj by měl být základem a pořízením tohoto stroje také začněte. Výhodou je jeho nenáročnost na prostor a nehlučnost při cvičení. Pomocí různých kladek můžete posilovat základní svalové partie. Na tomto stroji můžete aplikovat až 20 různých cviků. Tím tato různorodost však nekončí, můžete také přidávat závaží a tím měnit zátěž. Tento stroj můžete zakoupit od 5.000,- Kč. Můžete však za něj utratit řádově i desítky tisíc korun podle vaší náročnosti a finančních možnostech.

Lavička

Dalším důležitým prvkem ve vaší posilovně je lavička, která je vhodná pro rozcvičení a protažení. Různorodostí změn sklonů vám nabízí mnoho možností, jak potrápit tělo. Zátěží vám v tomto případě bude vlastní tělo. Je vhodná především pro posilování a zpevňování břišních svalů. Její cenová relace se pohybuje do 4.000,- Kč.

Rotoped

Stepper
Stepper
Rotoped patří mezi neoblíbenější a nejrozšířenější stroje pro cvičení. Nejenže díky němu účinně spalujeme tuky, ale pohyb na rotopedu má také pozitivní vliv na krevní tlak a navíc jej můžete použít na rozdíl od cyklistického kola celoročně. Efektivně na něm posilujeme hýždě, stehna a břicho. Při výběru se zaměřte především na stabilitu a robustnost stroje. Pohodlná a pevná řídítka jsou základem pro zdravé cvičení. Kvalitní rotoped poznáte tak, že lze nastavit libovolnou výšku řídítek a je možné je sklápět. Důležitý je i brzdový systém. Plynulý a tichý chod zajišťují magnetické a induktivní brzdy. Naopak páskové systémy jsou sice jednodušší, zato o poznání hlučnější. Sedlo by mělo mít volně nastavitelnou výšku a nemělo by dřít. Zátěž by měla být jednoduše ovládána buď mechanicky nebo elektronicky. Proměnlivá zátěž je účinnější než stálá. Řemínky na uchycení bot na šlapkách by měly být vyměnitelné. Průměrný rotoped pořídíte od 3.000,- Kč do 10.000,- Kč.

Běžící pás

I když se může zdát běh na čerstvém vzduchu zdravější a navíc k této činnosti nepotřebujete žádné investice kromě kvalitní obuvi, běžící pás sebou nese řadu výhod. Jednou z nic je, že je nám kdykoliv k dispozici a nejsme vázáni počasím. Největší jeho výhodou však je, že šetří svaly a klouby, a to díky speciálně odpružené desce umístěné pod pásem. Pomocí elektroniky si můžete nastavovat rychlost běhu, běh a chůzi do kopce a z kopce. Tento pás je vhodný například i pro starší lidi, kteří ocení program pomalé a rychlé chůze. Běh a rychlá chůze totiž patří k nejpřirozenějším pohybům lidského těla. Má dobrý vliv na vaší kondici a na kardiovaskulární systém. Bohužel nevýhodou tohoto stroje je jeho cena, která se pohybuje okolo 30.000,- Kč.

Stepper

Steppery jsou přístroje simulující chůzi do schodů, přičemž cvičení na tomto stroji je mnohem šetrnější ke kolenům. V tomto případě můžete vybírat steppery s oporou či bez opory pro ruce. Za tento přístroj zaplatíte podle náročnosti od 1.500,- do 10.000,- Kč.

Crossový trenažer

Efektivní posilování celého těla zajistí crossové nebo tzv. eliptické trenažery, které podporují všechny svalové skupiny a tím podporují látkovou výměnu. Díky eliptickému pohybu při cvičení dochází k minimální zátěži kloubů a posílení nohou, hýždí a boků. Navíc trénink horní i dolní poloviny těla současně navíc posiluje paže, ramena, prsa a záda. Tento stroj však není vhodný pro ty, kteří mají problémy s kyčlemi a koleny. Přístroj pořídíte od 7.000,- Kč do 20.000,- Kč podle vybavenosti.

Doplňky do posilovny

Míče k protahování
Míče k protahování
Na stěnách by určitě neměly chybět žebřiny, které slouží k dokonalému protažené těla a k posilování břišního svalstva. Lze je pořídit od 8.000,- Kč. I když to není právě zanedbatelná investice, v případě početné rodiny se zde vyřádí každý bez rozdílu věku. Na boxovacím pytli si můžete vybít přebytečnou energii či vztek. Za kožený boxovací pytel zaplatíte okolo 1.000,- Kč a výše. Boxovací rukavice lze pořídit od 350,- Kč. K posilování všech svalů z mnoha úhlů jsou určeny činky. Jsou přizpůsobivé, takže s nimi můžete procvičit všechny svalové partie. Stačí změnit šířku úchopu nebo jinak stočit zápěstí a změníme cvik. Přikládací činky pořídíte od 400,- Kč v závislosti na hmotnosti závaží. Takové lano zavěšené na stropě, na kterém uděláte několik uzlů udělá radost především dětem. Trénujete zde především paže. Není totiž jednoduché přitahovat celou svou váhu těla pouze pažemi. Děti si tak stanoví snadný cíl. Nezapomeňte však na bezpečnost. Pod takovým lanem by určitě měla být žíněnka, která by případně zmírnila pád. Nejenom pro děti, ale také pro ženy jsou vhodné trampolíny na cvičení jumping. Je vhodná jak ke kondičnímu skákání, tak i k radostnému dovádění. Navíc ji v létě můžete snadno přenést na zahradu a skotačit tam. Na odlehčení cvičení a na protažení páteře nezapomeňte na overball a velké míče. Overbally o průměru 22 cm jsou ideální cvičební pomůckou pro všechny věkové kategorie. S jeho pomocí protáhnete a posílíte svalové partie, které byste jinak neprotáhli. Lze jej využít při cvičeních vyrovnávacích, kondičních, manipulačních, posilovacích i relaxačních. Jsou ze speciálního materiálu, takže je na nich sezení velice pohodlné a zdravé. Posilování na velkém míči je prevencí bolesti zad, zlepšuje svalové napětí a koordinační poruchy. Při cvičení na míči odlehčujete nosným kloubům.

Průměr míče vybírejte vždy podle výšky postavy:
• pro postavu výšky do 140 cm - průměr 45 cm
• pro postavu výšky 156 - 165 cm - průměr 55 cm
• pro postavu výšky 166 - 178 cm - průměr 65 cm
• pro postavu výšky 178 - 187 cm - průměr 75 cm

Stroje vybírejte vždy s rozumem a stejně tak je i využívejte. Cvičení by vám mělo přinést především radost. Do vlastní posilovny byste se měli rádi vracet vybít přebytečnou energie nebo se jen tak odreagovat a protáhnout.
Sdílení článku

Sdílejte na sociálních sítích

Vybíráme články

Ohodnoťte článek kliknutím:

    Další články

  • Léčivá síla solných lampLéčivá síla solných lamp

    Jsou bytové doplňky, které pouze doplňují byt, jsou svítidla, která pouze svítí, ale jsou lampy, kterým se říká solné, a ty především léčí.

  • Inspirujte se, jak si vkusně vybavit interiérInspirujte se, jak si vkusně vybavit interiér

    Přemýšlíte o koupi nového nábytku? Chystáte se renovovat své bydlení? Přijďte načerpat inspiraci na veletrh nábytku MOBITEX, který se koná od 22. do 25. dubna na brněnském výstavišti.

  • Jak stínit interiérJak stínit interiér

    Novinkami v interiérové stínící technice jsou například „duhové“ vertikální žaluzie, žaluzie šikmé a zaoblené, ale i spouštěcí garnýže s jednou až třemi kolejničkami.

Diskuze na téma "Jak si zařídit vlastní posilovnu?"

Buďte první a napište komentář k  "Jak si zařídit vlastní posilovnu?"

NAHLÁŠENÍ NEVHODNÉHO PŘÍSPĚVKU zavřít
Opravdu chcete nahlásit administrátorovi tento příspěvek jako nevhodný ? ANO NE