Sdílet
 

Krize učí Čechy poznat dobrou kvalitu

Datum vydání: 14.02.2012 | autor:

Kromě negativních dopadů na spotřebitelské chování Čechů může mít krize i relativně „pozitivní“ vliv; Češi důkladněji zvažují nákup zboží dlouhodobé spotřeby a více porovnávají nabídku na trhu. Učí se tak rozlišit, zda cena zboží opravdu odpovídá jeho kvalitě. Ukazují na to výsledky nové studie FURNITURE 2012, kterou právě vydává společnost INCOMA GfK.

Zatímco cenová citlivost českých spotřebitelů v porovnání s obdobným výzkumem z roku 2009 celkově vzrostla, kupodivu klesl podíl lidí, kteří tvrdí, že prodejnu vybírají především podle celkově nízké cenové hladiny. Naopak velmi výrazně vzrostl podíl Čechů, kteří tvrdí, že prodejnu vybírají především podle dobrého poměru mezi cenou a kvalitou nabízeného zboží.

Podle čeho si vybíráte prodejnu nábytku?

  1. Dobrý poměr ceny a kvality
  2. Dostupnost prodejny
  3. Předchozí dobrá zkušenost, doporučení
  4. Slevy, akční ceny v prodejně
  5. Šíře nabídky, vše pod jednou střechou
Nábytek roku 2012, houpací křeslo WAVE od společnosti TON, a.s. Nábytek roku 2012, houpací křeslo WAVE od společnosti TON, a.s.
Nábytek roku 2012, houpací křeslo WAVE od společnosti TON, a.s.
Za poklesem významu celkové cenové úrovně prodejny může stát fakt, že velká část domácností – především z cenově nejcitlivějších skupin - nákup nábytku zcela odkládá a ze skupiny potenciálních zákazníků tak v krizi vypadává. Zbývající zákazníci nemusejí nakupovat jen ten nejlevnější nábytek, stále více ale zvažují, za co své peníze utratí. Tento typ zákazníka je dobře informovaný: před nákupem porovnává zboží ve více prodejnách, prohlíží si jejich katalogy. Ve srovnání s rokem 2009 ho také mohou výrazně častěji k návštěvě prodejny a případnému nákupu zlákat „slevové týdny“ nebo akční nabídky z letáků. I díky tomuto pragmatickému chování Češi už celkem jasně vědí, co je kvalita.

Zatímco v hodnocení cenové úrovně nebo šíře sortimentu u Čechů vedou široko sortimentní nábytkářské řetězce, při hodnocení kvality nabízeného nábytku se do čela žebříčku dostává český výrobce TON, Studio zdravého spaní JMP a Kuchyně Sýkora.

Zdroj: studie FURNITURE 2012, INCOMA GfK
Zdroje použitých fotografií: TON, a.s., Kuchyně Sýkora, Studio zdravého spaní JMP
Kuchyně Sýkora Kuchyně Sýkora
Kuchyně Sýkora
Studio zdravého spaní JMP Studio zdravého spaní JMP
Studio zdravého spaní JMP
Sdílení článku

Sdílejte na sociálních sítích

Vybíráme články

Katalog zboží

Novinky v katalogu zboží
  • Dětská postel 90x190 cm standard Football 8 490 Kč
  • HALMAR Konferenční stolek Medea - doprava ZDARMA 1 436 Kč
  • Baldachýn nad postýlku Natura Baby 2 790 Kč
  • Šatní skříň 3-dv Braveheart G-1004 8 790 Kč
  • Dětská postel auto 90x195 cm BiTurbo bílá 19 990 Kč
  • Halmar Barová židle H-15 béžová - doprava ZDARMA 1 233 Kč

Další kategorie e-shopu

Ohodnoťte článek kliknutím:
Hlasoval: 1 uživatel
Diskuze na téma "Krize učí Čechy poznat dobrou kvalitu"

Buďte první a napište komentář k  "Krize učí Čechy poznat dobrou kvalitu"

NAHLÁŠENÍ NEVHODNÉHO PŘÍSPĚVKU zavřít
Opravdu chcete nahlásit administrátorovi tento příspěvek jako nevhodný ? ANO NE