Sdílet
 

Krize učí Čechy poznat dobrou kvalitu

Datum vydání: 14.02.2012 | autor:

Kromě negativních dopadů na spotřebitelské chování Čechů může mít krize i relativně „pozitivní“ vliv; Češi důkladněji zvažují nákup zboží dlouhodobé spotřeby a více porovnávají nabídku na trhu. Učí se tak rozlišit, zda cena zboží opravdu odpovídá jeho kvalitě. Ukazují na to výsledky nové studie FURNITURE 2012, kterou právě vydává společnost INCOMA GfK.

Zatímco cenová citlivost českých spotřebitelů v porovnání s obdobným výzkumem z roku 2009 celkově vzrostla, kupodivu klesl podíl lidí, kteří tvrdí, že prodejnu vybírají především podle celkově nízké cenové hladiny. Naopak velmi výrazně vzrostl podíl Čechů, kteří tvrdí, že prodejnu vybírají především podle dobrého poměru mezi cenou a kvalitou nabízeného zboží.

Podle čeho si vybíráte prodejnu nábytku?

  1. Dobrý poměr ceny a kvality
  2. Dostupnost prodejny
  3. Předchozí dobrá zkušenost, doporučení
  4. Slevy, akční ceny v prodejně
  5. Šíře nabídky, vše pod jednou střechou
Nábytek roku 2012, houpací křeslo WAVE od společnosti TON, a.s. Nábytek roku 2012, houpací křeslo WAVE od společnosti TON, a.s.
Nábytek roku 2012, houpací křeslo WAVE od společnosti TON, a.s.
Za poklesem významu celkové cenové úrovně prodejny může stát fakt, že velká část domácností – především z cenově nejcitlivějších skupin - nákup nábytku zcela odkládá a ze skupiny potenciálních zákazníků tak v krizi vypadává. Zbývající zákazníci nemusejí nakupovat jen ten nejlevnější nábytek, stále více ale zvažují, za co své peníze utratí. Tento typ zákazníka je dobře informovaný: před nákupem porovnává zboží ve více prodejnách, prohlíží si jejich katalogy. Ve srovnání s rokem 2009 ho také mohou výrazně častěji k návštěvě prodejny a případnému nákupu zlákat „slevové týdny“ nebo akční nabídky z letáků. I díky tomuto pragmatickému chování Češi už celkem jasně vědí, co je kvalita.

Zatímco v hodnocení cenové úrovně nebo šíře sortimentu u Čechů vedou široko sortimentní nábytkářské řetězce, při hodnocení kvality nabízeného nábytku se do čela žebříčku dostává český výrobce TON, Studio zdravého spaní JMP a Kuchyně Sýkora.

Zdroj: studie FURNITURE 2012, INCOMA GfK
Zdroje použitých fotografií: TON, a.s., Kuchyně Sýkora, Studio zdravého spaní JMP
Kuchyně Sýkora Kuchyně Sýkora
Kuchyně Sýkora
Studio zdravého spaní JMP Studio zdravého spaní JMP
Studio zdravého spaní JMP
Sdílení článku

Sdílejte na sociálních sítích

Vybíráme články

Katalog zboží

Novinky v katalogu zboží
  • Tempo Kondela 20048-O 2 450 Kč
  • Sedací souprava - Markéta 15 464 Kč
  • Pohupové křeslo - QR-13 1 437 Kč
  • Rozkládací trojpohovka - Tiffany 3R-2 Jech + dárek… 33 820 Kč
  • Stůl kulatý - 90, smrk, odstín zlatý javor 8 014 Kč
  • Dětský pokoj Best - Matrace 90/1 - 90x200 2 580 Kč

Další kategorie e-shopu

Ohodnoťte článek kliknutím:
Hlasoval: 1 uživatel
Diskuze na téma "Krize učí Čechy poznat dobrou kvalitu"

Buďte první a napište komentář k  "Krize učí Čechy poznat dobrou kvalitu"

NAHLÁŠENÍ NEVHODNÉHO PŘÍSPĚVKU zavřít
Opravdu chcete nahlásit administrátorovi tento příspěvek jako nevhodný ? ANO NE