Dotaz: Dobrý den, v rámci kompletní rekonstrukce bytu jsme u stavební firmy zaplatili kompletní izolace. Stavební firma provedla šikmé i vodorovné izolace tak, že izolaci nenaplnila až po podlahu ,tedy mezi izolací a je cca 10 cm a tato izolace leží na stropu sousedů. Na styku vodorovné izolace s venkem není těchto 10 cm doloženo, čímž dochází k pronikání chladu zvenčí od podhledu střechy. Izolace se řešily v průběhu stavby a původně se s nimi nepočítalo, takže nejsou zakresleny v projektu. Přesto jsme na izolace uzavřeli dodatek smlouvy a tyto nám byly fakturovány. Protože byly provedeny nekvalitně (neizolují od vnějšku), došlo k zamrznutí vody pod podlahou. Provádějící firma se hájí tím, že řešení izolací nebylo v projektu , ačkoliv si práci i materiál fakturovali a existuje dodatek smlouvy. Z toho důvodu nechtějí uznat reklamaci špatně provedené izolace. Je nějaká šance k dosažení úspěchu této reklamace? Drzost firmy dosáhla vrcholu, kdy provedli v rámci reklamace dodatečné zateplení části izolace a toto mi chtějí fakturovat i přesto, že zamrznutí se znovu i po provedení izolace opakuje. Mohu vás poprosit o váš názor, případně o radu jak se bránit? Děkuji.

Odpověď

Odpověď může být opravdu jen obecná, protože bez znalosti konkrétních okolností, smlouvy o dílo, dodatků, projektu, reklamací, nelze věc dostatečně posoudit. Podle mého názoru, pokud izolace nebyly řešeny v projektu, firma neměla k provedení izolací přistupovat, pokud nebyla schopna je bez projektu řádně provést, a měla Vás na to upozornit. Pokud přesto k provedení izolací přistoupila, bylo povinností firmy provést izolace řádně, Pokud nedojde k vypořádání reklamace smírnou cestou, je možné řešit reklamační nároky i soudně.

Advokát Brno JUDr. Martina Skřivánková