Zapomenout samozřejmě nemůžeme ani na mosty železniční. Těch je v železniční síti evidováno 6 728. Stav železničních mostů je klasifikován stupni 1 až 3, pokud je most ve stupni 3, vyžaduje stavební zásah většího rozsahu, rekonstrukci nebo úplnou přestavbu, v extrémních případech pak nahrazení mostem novým. Ve stupni 3 je dnes 255 mostů, což je 3,8 % z celkového počtu železničních mostů. Samozřejmě se i železniční mosty staví nové, například Schwanzenberský nad přehradou Orlík u Červené nad Vltavou. Zajímavostí této již dokončené stavby je, že se vnitřkem oblouku dá projít z jednoho břehu na druhý. Některé mosty jsou známé natolik, že se snad nikdo nemůže splést, třeba starý kamenný most Karlův v Praze, který nahradil původní a ještě starší most Juditin. Nebo most Nuselský, ano, onen slavný most sebevrahů, který je nejvytíženějším v zemi, a jehož tubusem se prohání soupravy metra. Poznáte ikonické české mosty a lávky? Ověřte si své znalosti v našem kvízu.Zdroj: autorský text – Petr Pojar, ČESKÉSTAVBY.cz, Wikipedia, seznamzpravy.cz, kudyznudy.cz