Přední výrobce koupelnového vybavení, společnost LAUFEN CZ, pod kterou spadají značky LAUFEN, JIKA a ROCA, zakončila rok 2024 s vynikajícími výsledky. „Za loňský rok jsme dokázali utržit3,048 miliard korun, což představuje přibližně devítiprocentní nárůst oproti roku 2023,“ říká jednatel společnosti Ladislav Dvořák a dodává: „Významně jsme navýšili i objem výroby v našich českých závodech, meziročně vzrostl o 20 000 kusů.“ Kromě růstu na domácím trhu společnost upevňovala pozici na exportních trzích a úspěšně investovala do modernizace výroby.
Tržby LAUFEN CZ vzrostly z 2,8 miliardy na více než 3 miliardy korun. Zatímco v roce 2023 firma hospodařila se ztrátou téměř 193 milionů korun, v roce 2024 dosáhla čistého zisku ve výši 126,5 milionu korun. Důležitým faktorem zlepšení výsledku byl růst na českém trhu, ale i stabilní výkonnost v exportu. „Struktura prodeje zůstala stejná, nicméně vidíme silný posun především na českém trhu, kde se nám podařilo zintenzivnit obchodní aktivity,“ vysvětluje Dvořák. Hlavním prodejním artiklem zůstává sanitární keramika, kterou doplňuje koupelnový nábytek, baterie a další příslušenství.
Investice do technologií i pracovního prostředí
Společnost zároveň v roce 2024 investovala více než 102 milionů korun do rozvoje svých provozů. Největší část prostředků směřovala do modernizace technologií, automatizace výrobních procesů a zvyšování energetické účinnosti. Významné investice byly určeny také na infrastrukturu závodu v Bechyni, kde společnost pokračovala v konsolidaci výroby. Vedle posílení kapacit se firma zaměřila i na zlepšení pracovního prostředí a ergonomie provozů. Investice proudily rovněž do udržitelných řešení s cílem snížit ekologickou stopu a zvýšit dlouhodobou efektivitu výroby.
Zvýšení efektivity se promítlo i do personální oblasti. V roce 2024 společnost mírně optimalizovala své provozy a snížila počet zaměstnanců přibližně o 8?%. „Tento krok souvisel především s přesunem části výroby ze Znojma do Bechyně a s automatizací vybraných výrobních úseků. Zároveň jsme ale navýšili průměrné mzdy o zhruba 5?% a pokračovali v interním vzdělávání, podpoře týmové kultury i rozvoji zaměstnanců na všech úrovních,“ upřesňuje Dvořák.
Plány na rok 2025: inovace, udržitelnost a design
Výhled společnosti LAUFEN CZ na rok 2025 zůstává optimistický. Firma plánuje pokračovat v investicích do technologické modernizace, zejména v oblasti digitalizace řízení výroby, automatizace a zvyšování energetické efektivity. „Důraz klademe i na další ekologická opatření včetně snižování spotřeby energií, optimalizace materiálových toků a zodpovědného nakládání s odpady. Cílem je nejen zvýšit provozní efektivitu, ale i naplňovat závazky v oblasti udržitelnosti, které jsou součástí strategie celé skupiny ROCA,“ uzavírá generální ředitel Ladislav Dvořák.
LAUFEN CZ se zároveň zaměří na další posilování své pozice na domácím trhu a rozvoj exportních aktivit ve střední Evropě. V plánu je uvedení nových produktových řad, které budou reflektovat aktuální designové trendy i rostoucí nároky zákazníků v oblasti komfortu a hygieny. Pokračovat bude také spolupráce s architekty a projektanty, stejně jako podpora obchodních partnerů a showroomů. Strategií pro rok 2025 je růst s důrazem na kvalitu, inovaci a dlouhodobé vztahy s partnery i zaměstnanci.