Zdravím všechny! Žádala jsem SBD o ověření vodoměru, ale ukázalo se, že vodoměr je v pořádku. V tom případě ovšem byl předchozí odečet špatný (před rokem). Žádala jsem o toto ověření v domnění, že je vodoměr vadný, ale mám platit za to, že se zjistilo, že je v pořádku. Celou tuto situaci zřejmě zavinila osoba, která dělala odečet (členka samosprávy) a já bych měla platit za její chybu? Prosím o radu jak vůči družstvu postupovat. Žádost jsem podávala já a zaplatila jsem i zálohu. Na Osvědčení, které jsem dostala je ale psáno, že vlastníkem měřidla je SBD. Přeji pěkný den a děkuji za odpověď. Marie Janošková

Odpověď

Dobrý den,


Dle Vámi poskytnutých informací předpokládáme, že při podání žádosti souhlasila s tím, že v případě bezvadného vodoměru zaplatíte za přezkoumání vodoměru, a tudíž je nyní Vaší povinností zaplatit za přezkum, který nepotvrdil vadnost vodoměru.


K vašemu podezření, že se stala chyba při odečtu vodoměru nutno uvést, že při odečítání stavu vodoměru je Vaší povinností kontrolovat, zda byl odečet proveden správně. Po kontrole zapsaných údajů do protokolu o provedení odečtu byste měla správnost stvrdit svým podpisem. Pokud byly všechny výše uvedené podmínky splněny, tak nebylo ze strany družstva nic zanedbáno.


S pozdravem

Mgr. Ivana Sládková, advokátní kancelář