Spárovací malty, které šetří přírodu Zobrazit fotky zobrazit 5 fotek Jednou z nejdůležitějších vymožeností antické Římské říše byly dlážděné silnice, které vedly do vzdálenosti tisíců kilometrů. Byla to civilizace, která zajišťovala rychlou dopravu lidí, zpráv a zboží. Nad někdejší vymožeností dnes mnozí naříkají. Tvrdí, že je to zastavování krajiny a ptají se, kde zůstává příroda. Z reálného pohledu však musíme uznat, že žádné alternativy pro dlažbu ulic, náměstí a cest neexistují. My sami a naše vozidla, počínaje kolem a dětským kočárkem až po kamiony, bychom utonuli v blátě a nikam bychom se nedostali.

Pokud však k dlažbě neexistuje žádná alternativa, pak je třeba provádět ji šetrně vůči životnímu prostředí! Spárovací malty Remmers vám tuto možnost nabízejí. Spojili jsme v nich protikladné požadavky: jednak spárovací síť s drenážní funkcí, odvádějící dešťovou vodu do podloží, jednak odolnou spáru, která umožňuje čištění ploch, aniž by se spárovací hmota vymývala. To je ekologický pokrok!

Malty Remmers na spárování dlažby

Dlažba je výtvarným prvkem dopravních a obytných zón a veřejných prostranství. Malty jsou nabízené jednosložkové a dvousložkové, pro všechny druhy zátěže. Jsou odolné vůči pohonným hmotám, posypovým solím a mrazu.

Malty na spárování dlažby pro všechny druhy zátěže

Zatížitelné a dekorativní dlážděné plochy kladou na spárovací maltu vysoké požadavky. Má být vodopropustná a odolná vůči olejům, solím a pohonným hmotám, schopná vysoké zátěže a vhodná pro strojové čištění ulic. Samozřejmě také šetrná vůči životnímu prostředí a nadto ještě zpracovatelná bez prostojů.

Malty na spárování dlažby se snadno zpracovávají pomocí běžných nástrojů dostupných na staveništi. Po zaschnutí není třeba žádné další zpracování. Bezproblémové je i čištění nářadí a ploch vodou. Spáry jsou pevné, vysoce zatížitelné a snižující riziko úrazu, jsou odolné vůči posypovým solím, olejům, pohonným hmotám a mrazu. Čištění dlažby je snadné, nedochází k vymývání písku. Spáry mají přirozený vzhled díky pískovému barevnému odstínu. Materiál je nakonec i šetrný vůči životnímu prostředí.
Foto: Remmers
Foto: Remmers
Foto: Remmers
Foto: Remmers
Pro pěší zóny a dopravní plochy s menší zátěží je určena hmota PFLASTERFUGEN MÖRTEL 2K. Například pro parkovací pruhy, vjezdy do domů či dvorů a pěší zóny. Vhodná je zvláště pro novou dlažbu. Jde o hotovou maltu na spárování dlažby na bázi epoxidové pryskyřice. Doba reakce v nádobě je 40 min. při 20 oC, pevnost v tlaku (7 dnů) 30,0 N/mm2, pevnost v tahu při ohybu (7 dnů) 10,0 N/mm2. Hmotu můžeme pořídit v barvách a zrnitostech antracitová, šedá/jemná, šedá/hrubá, písková/jemná a písková/hrubá.

Pro běžnou pouliční dopravu je určena hmota PFLASTERFUGEN MÖRTEL 2K WA. Obzvláště pro dláždění silně zatížených dopravních ploch uložených v betonovém nebo maltovém loži, jako jsou nákupní zóny, parkoviště a nakládací plochy. Vhodná je i pro strojové čištění ulic, nemá však drenážní funkci. Malta je vyrobena na bázi epoxidové pryskyřice, doba její reakce v nádobě je 35 min. při 20 oC, dosahuje pevnosti v tlaku (7 dnů) 50,0 N/mm2 a pevnosti v tahu při ohybu (7 dnů) 15,0 N/mm2. Nabízena je v barvě pískové.

Pro pěší zóny a dopravní plochy je určena hmota PFLASTERFUGENMÖRTEL M. Je to hydraulicky rychle tuhnoucí minerální spárovací malta pro dlažbu z betonu a přírodního kamene, velkorozměrové desky z přírodního a umělého kamene a kvádry z přírodního kamene a betonu. Její základ tvoří speciální cementy, kvalitní kamenivo a speciální příměsi a přísady. Nabízena je v barvě cementově šedá, o zrnitosti 0 až 2 mm. Určena je pro šířku spár 4 až 30 mm. Doba jejího zpracování činí minimálně 60 minut a malta dosahuje pevnosti v tlaku 25 N/mm2.

Pro pěší zóny a zahrady je určena hmota PFLASTERFUGENMÖRTEL 1K. Ideální je pro plochy s mírnou zátěží, jako jsou zahrady a zahradní cesty, vnitřní dvory, prostranství a plochy určené čistě pro pěší pohyb, jakož i pro opravu starých dlažebních ploch. Její základ tvoří hotová malta na spárování dlažby na bázi polybutadienu. Hustota hmoty je cca 1,7 g/cm3, doba reakce v nádobě 30 min. při 20 oC, pevnost v tlaku (7 dnů) 11,0 N/mm2 a pevnost v tahu při ohybu (7 dnů) 7,0 N/mm2. Barva hmoty je písková nebo šedá.
Obr: Remmers
Obr: Remmers
Foto: Remmers
Foto: Remmers