Bouráte svépomocí? Všude kam se podíváte je suť a odpad? A víte „kam s ním“? Tuto nerudovskou otázku si musí položit snad každý, kdo má po rekonstrukci nebo demoličních pracích na pozemku hromadu suti a dalšího netříděného odpadu a potřebuje se toho všeho zbavit. Jak na to? Na které praktické věci bychom neměli zapomenout? Vyplatí se odvoz svépomocí nebo vyjde levněji objednání firmy? A co všechno se vlastně počítá do ceny?

Rekonstrukce nebo úpravy domu a přestavby slibují zároveň dvě věci – první z nich je pozitivní změnu k lepšímu. Mnozí z nás ale zapomínají na poněkud negativnější druhý důsledek – a tím je velké množství suti nebo odpadu – většinou netříděného. Hromady odpadu buď zatěžují zahradu nebo dokonce znemožňují zahájení dalších stavebních prací a úprav.

Máme celkem dvě možnosti, jak naložit s touto starostí. Můžeme se do odvozu sutě a odpadu pustit sami – odvézt odpad svépomocí. Většina lidí, kteří se do této varianty možnosti pouští ale nemají přesnou představu a odhad o prostředcích a množství času, které vynaloží na shánění káry, ježdění sem a tam. Mnozí dokonce ani neví, kam přesně se odpad vozí. Zdánlivě laciné řešení se tak často může dost prodražit.
Druhá varianta přináší mnohem méně starostí: u specializované firmy si objednáte kontejner nebo nákladní auto. V této fázi bychom měli dobře zvážit to, jak velký kontejner nebo jak velké nákladní auto budeme potřebovat, abychom zbytečně neplatili peníze navíc.

Ceny
Odvoz suti je levnější než odvoz netříděného odpadu. Obecně ale platí, že záleží hlavně na společnosti, kterou si objednáte. Některé firmy odvážený kontejner účtují za jednotnou cenu – ať už je naplněný zcela nebo jen do poloviny. Naopak jiné společnosti v takovém případě nabízí slevu. Nižší cenu bychom měli zaplatit necháme-li odvážet tříděný odpad – v praxi záleží na domluvě s danou společností.
Velikost nejpoužívanějších kontejnerů se pohybuje od 3,5 kubíků po 9 kubíků. Pokud máme odpadu méně, stačí najmutí multikáry.
Foto Vyklízecí práce - Kaštil
Foto Vyklízecí práce - Kaštil
Do ceny se také promítne samotný průběh nakládky – levněji samozřejmě vyjde vlastnoruční nakládka, ale většina lidí využívá kompletních služeb a objedná si jejich zaměstnance.
Některé firmy si do ceny přiúčtují čekání řidiče nákladního auta nebo cestu řidiče na jiné místo, kde počká, než se auto naloží. Jiné společnosti naopak všechny služby spojené s odvozem zahrnují do rámce výchozí ceny, takže nás žádná nemilá překvapení nečekají.
Dále se stává odpad starostí firmy, která jej odveze na skládku. Prakticky není odpad, se kterým by si firma neporadila.

Na co bychom neměli zapomenout:
Rozhodně bychom neměli zapomenout na prostorové podmínky nakládky – připravit dvůr pro vjezd auta nebo zajistit volný příjezd a přístup na chodník před objektem po celou dobu trvání nakládacích prací.
Kontejner nebo auto musíme mít zamluvené několik dní dopředu.

Ať už vyklízíte bytové nebo nebytové prostory - půdy, sklepy, kanceláře, sklady, rodinné domy, panelové domy, byty, zahrady, školy a jiné objekty, …můžete se obratit na společnost Vyklízecí práce Milana Kaštila. Tato společnost mimo jiné nabízí i služby z oblasti bourání, stěhování i dalších pomocný prací. Na webových stránkách naleznete přehledně zpracovaný ceník jednotlivých služeb.
Foto Vyklízecí práce - Kaštil
Foto Vyklízecí práce - Kaštil
Vyklízecí práce - Kaštil
Poslat poptávku