Foukaná celulózová izolace Climatizer Plus je vlastně vylepšená varianta klasické celulózové foukané izolace, která se sama o sobě vyznačuje několika zásadními výhodami. A právě tyto přednosti jsou souhrnně označeny slovíčkem Plus v názvu výrobku. Plus nám říká, že tento izolant nabízí výjimečné vlastnosti a má bonusové přínosy pro stavební konstrukce i klima v interiérech. Řekneme si také, jak se na foukanou izolaci dívají různé věkové kategorie, různé dnes žijící generace. Od tzv. Baby boomers až po generaci Alfa.
Foukanou celulózovou izolaci již vlastně zná každá dnes žijící generace. Kořeny tohoto výrobku najdeme v Kanadě na konci 70. let 20. století. Generace Baby boomers ji vymyslela, za zrození generace X byla uvedena do provozu, za generace Z se prosazovala na českém trhu a za nastupující generace alfa již doslova kraluje. Najde se v ní každá současně žijící generace. Proč ale právě zohlednit při výběru tepelného izolantu ono „Plus“?
- Vylepšené izolační vlastnosti: Climatizer Plus má vyšší akumulační schopnosti. To znamená, že pomáhá udržovat stabilní teplotu v interiéru a zároveň snižuje pronikání hluku z okolí.
- Skvělá práce s vlhkostí: Díky tomu, že izolant výborně pracuje s vlhkostí, chrání stavební konstrukce před degradací a zlepšuje vnitřní klima.
- Ekologický materiál: Climatizer Plus je často vyráběn z recyklovaných ekologických materiálů a to z něj dělá šetrnější volbu pro naše vnitřní prostředí i přírodu.
- Snadná aplikace: Foukaná izolace se snadno aplikuje. Zkracuje se tak doba potřebná k instalaci, navíc se minimalizuje nechtěný stavební odpad. Vlastně nevzniká vůbec žádný. Přebytečný izolant dodavatel jednoduše odveze a použije jinde.
- Odolnost vůči plísním a hmyzu: Climatizer Plus může obsahovat přísady, které zvyšují odolnost vůči plísním, kunám, myším a hmyzu. Tím se prodlužuje životnost izolace, konkrétně eliminací rizik jejího poškození.
- Energetická účinnost: Díky svým vlastnostem může Climatizer Plus přispět ke snížení nákladů na energie, což znamená úspory pro domácí rozpočet. Vlastně jím lze dokonce nahradit drahý provoz klimatizace.
- Atraktivní volba: Celkově je Climatizer Plus atraktivní volbou pro každého, kdo hledá efektivní a účinnou izolaci pro své bydlení.
Minulá, nová a budoucí generace foukané izolace
Rozdělení foukaných izolací podle generací je vlastně docela snadné. Ti nejstarší současně žijící patří do takzvané generace Baby boomers. Byl to převážně americký trend, kdy lidé vytvářeli velké rodiny, pro které stavěli prostorné domy. U nás to ale bylo po druhé světové válce úplně jinak. Představte si například chalupu pod horami v poválečných létech, která byla opuštěna nuceně vystěhovanými obyvateli německé národnosti. Zakládaly se státní statky a zemědělská družstva a na polích pracoval, kdo mohl, doslova kdo měl trochu zdravé ruce a nohy. Spousta věcí se dělala ručně a některá řešení přinášela neplánované benefity. Například seno se ukládalo na půdu, čímž si lidé nevědomky izolovali podlahu půdy a teplo z kamen vydrželo v místnostech co nejdéle. Vlastně šlo o první přírodní tepelnou izolaci. Tu však dnes zná již jen generace nejstarších seniorů. Generace Baby boomers, pokud se na tyto ročníky podíváme americkýma očima. Jak se blížilo jaro, seno na půdě ubývalo, jeho zásoby se tenčily postupným krmením domácím zvířatům. A venkovní teploty stoupaly. Seno na půdách tak vlastně plnilo více funkcí. Dalo se něm spát, mohlo sloužit k frivolním hrátkám pod pláštíkem střechy, sloužilo jako potrava domácím zvířatům, ale také jako „foukaná“ tepelná izolace. I když se v té době při manipulaci vlastně nabírala na vidle. V té době se lidem taková izolace zdála býti dostatečnou. Když se přeneseme do dnešních dnů, generace Baby boomers je silně fixována na cenu izolace. Na podlahu půdy položí cokoli, hlavně když je to levné. A ono to také bude nějak fungovat. Navíc si raději ponechají již starou a dožilou izolaci, nebo využijí dotaci Nová zelená úsporám Light, která je přímo šitá na míru této generaci. Zaizolují, ale levně, dostanou na to peníze. Na foukanou celulózovou izolaci Climatizer Plus rozhodně dosáhnou. Už jen proto, že není sama o sobě oproti jiným řešením drahá.
Následuje generace X, která u nás představuje takzvané „Husákovy děti“, lidi narozené zhruba mezi lety 1965 a 1980. Říká se jí též generace zapomenutá, ta, jejíž významná část chodila v listopadu 1989 cinkat na náměstí klíči a poté zažila v produktivním věku přechod z analogového do digitálního světa. Lidé generace X jsou schopni se přizpůsobovat rychlým změnám, ostatně zažili staré i nové. Na jednu stranu unifikovanost socialismu včetně výstavby paneláků, na druhou stranu dnes užívají staré chalupy jako rekreační objekty a přistupují k nim kutilským systémem oprav. A každý to dělá jinak ne/správně. Genarace X uplatňuje metodu „každý pes jiná ves“. Materiálu na trhu zpočátku příliš nebylo, ani po roce 1989, proto se lidé museli naučit improvizovat. V obchodech nebylo obecně příliš mnoho zboží a když jste se v obchodě se stavebním materiálem zeptali „Máte izolaci,“ dostali jste odpověď „Není a nebude…“ Generace X si musela dlouho vystačit s málem, přitom ale také zažila skokový přechod z analogového do digitálního světa. A to ještě zvýšilo schopnosti přizpůsobit se. Zkušenost to byla jedinečná. Z hlediska tepelné izolace museli hledat cesty, čím nahradit tepelnou izolaci nebo jak přežít tuhou zimu bez tepelné izolace. Generace X však již nechtěla následovat generaci svých rodičů, uvázat se k chalupě a hospodářství. Raději pokoutně sháněla jakoukoli tepelnou izolaci, jak to jen šlo. Viděl jsem například šikminy půdy zateplené odřezky z továrny vyrábějící lékařské jednorázové operační obleky a roušky. Používala se také velmi drsná skelná izolace, ostrá a nepříjemně kousavá, přilepená ke kartonovému měkkému papíru. Aha! Už tehdy bylo jasné, že papír má izolační schopnosti. Byl tedy doplněn “převratnou“ technologií rozvlákněného skla nebo také „čediče“. Pro generaci X je typické rychlé rozhodování, efektivní přístup k práci a flexibilita při řešení problémů. Mají rádi jasno ve věcech a dobře ví, že izolace prostě musí izolovat, aby chránila drahé teplo rodinného krbu. Tato generace musí být energeticky soběstačná a musí mít vše pod kontrolou. Na izolaci ráda šetří, ale musí fungovat. Climatizer Plus je pro ni řešením.
Generace Y jsou pro změnu takzvaní zlatí mileniálové. Jde o generaci progresivní a otevřenou, která vyrůstala ve věku digitálních technologií, a která je považována za první, co se s těmito technologiemi vyloženě spřátelila. Lidé generace Y vyrůstali v době rychlého technologického rozvoje. A to ovlivnilo jejich přístup k práci, vzdělání, spotřebě i vztahům. Generace Y podporuje značky s pozitivním dopadem na společnost. Jde tedy o první generaci, která přemýšlí o tom, zda konkrétní izolace nebude poškozovat jejich zdraví, zda má pozitivní vliv na životní prostředí, případně zda neovlivní jejich čakry. Musí jim dávat smysl ve všech ohledech. Z hlediska zateplování lze tuto generaci nazvat generací ekologicky šetrnějších výrobků. Generace Y se zaměřuje na dlouhodobé výsledky svých aktivit, nesnáší plýtvání a zamilovala se do produktů typu „second hand“. Proto se jí také líbí myšlenka recyklované izolace. Fascinují ji výrobky nevytvářející, ale naopak snižující množství odpadu. Preferuje také výrobky snižující uhlíkovou stopu. A právě to je foukaná celulózová izolace Climatizer Plus.
Generace Z nebo také "Gen Z", případně "zoomers", to jsou mladí lidé, kteří vyrostli ve světě internetu, digitálních technologií a sociálních sítí. Na co sáhnou, to je pro ně obrazovkou, kde mohou zoomers zoomovat a rolovat, jak chtějí. Ve formování jejich hodnot a zájmů hrají důležitou roli sociální sítě a právě jejich tepelná izolace se pohybuje ve virtuálním světě. Pokud chtějí zateplit, hledají pomoc na sociálních sítích. Myslí si, že je zde samozřejmostí, a že všechny objekty jsou již zateplené. Nezateplený dům je pro ně nesmysl. Generace Z také klade velký důraz na etiku, udržitelnost a společenskou odpovědnost, ke které byla vychována. Generace Z často učí rodiče generace X třídit odpad a využívat ho k hodnotnějšímu zpracování. U nás doma to tak sice nefunguje, ale jako obecný trend bylo takové chování zaznamenáno. Recyklaci má tato generace v krvi, aniž by o ní příliš přemýšlela. Tato generace bude milovat recyklované, ekologicky šetrné materiály. Právě takové, jakým je foukaná izolace Climatizer Plus.
Generace Alfa, to jsou lidé narození po roce 2010. Teprve se formuje a na budoucnost připravuje. Generace Alfa vyrůstá v éře digitálních technologií a plně digitálním světě. Je to generace digitálních nomádů, která má přístup k online vzdělávání, streamingovým službám a sociálním sítím. Vstřebává svět globálně. Očekává se, že tato nová generace bude nahrazena generací beta. Od foukané izolace používané ve stavbách ji však dělí už jen krůčky. Recyklát bude pro tyto lidi samozřejmostí, devastace planety jí má být zastavena a hi-tech ve formě zateplovacích robotů bude naprostou samozřejmostí. Návrh domu ve virtuální realitě včetně seznámení s produkty použitými při stavbě či opravě jejich domu, to se bude dít zcela běžně. Ve virtuálních e-shopech a bez osobní schůzky. Foukaná izolace na bázi recyklované druhotné suroviny ale bude hrát v jejich domech jasný prim.