Dobrý den,

měl bych dotaz ohledně reklamace. Zrekonstruoval jsem starší dům a nad vchodovými dveřmi jsem nechal postavit balkon. Pote přišla jiná firma a položila na něm dlažbu, která nedrží a opadává. Nyní firma nereaguje. Můj dotaz zní, jaká je reklamační lhůta u této položené dlažby? Jen podotýkam, že jsem od dotyčné firmy žádnou prodlouženou záruku nedostal.

Moc děkuji.

Michal Prokop

Odpověď Dobrý den
Záruční doba se řídí podmínkami uvedenými ve smlouvě. Občanský zákoník stanovuje u stavebních prací záruční dobu 18 měsíců, pokud nebylo sjednáno jinak.

§654 Občanského zákoníku:
(1) Záruční doba je tři měsíce, není-li sjednána nebo zvláštními předpisy stanovena jinak; u stavebních prací je záruční doba nejméně osmnáct měsíců.

(2) Jestliže účelem opravy nebo úpravy je, aby věc mohla být i nadále po delší dobu užívána, stanoví zvláštní předpisy pro opravu nebo úpravu věci záruční dobu delší než tři měsíce, nebylo-li sjednáno jinak. Záruční doba přesahující tři měsíce se může týkat i jen některé součástky. Zhotovitel je povinen vydat objednateli záruční list s vyznačením záruční doby.

(3) Prohlášením v záručním listě vydaném objednateli může zhotovitel poskytnout záruku přesahující rozsah záruky stanovené v tomto zákoně. V záručním listě určí zhotovitel podmínky a rozsah této záruky.

S pozdravem
Ing. arch. Tomáš Růžička
Nemoinspekt, s. r. o.
NEMOinspekt s.r.o.