Dobrý den, prosím o radu . Koupila jsem betonovou dlažbu, na které se po pokládce cca do měsíce udělaly bílé fleky. Dlažbu jsem reklamovala u dodavatele materiálu, který předal výrobci. Bohužel během měsíce mě pouze tel. kontaktoval dodavatel s tím, že výrobce poslal nějakou kyselinu, abychom si dlažbu sami vyčistili (to jsem odmítla, máme položeno u bazénu a máme tak zastřešení, které by se poškodilo) poté mě jednou tel. kontaktoval výrobce s tím, že to řeší a ozve se druhý den, bohužel se již neozval. Prosím o radu jak postupovat v tomto případě pokud nemám výsledek do 30 dnů? Mám nárok na plnou náhradu materiálu? Musím zboží vrátit (dlažba je již přilepena a je na ní namontováno zastřešení bazénu)? Pokud ano, kdo uhradí odstranění dlažby a odboré odmontování zastřešení a dopravu zboží? Děkuji za radu Hálová
to je spíše otázka na právníka. Ale obecně má prodejce ode dne uplatnění reklamace maximálně 30 kalendářních dní na vyřízení, měl by se však snažit reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu. V případě marného uplynutí této lhůty máte stejná práva jako v případě neodstranitelné vady, tedy můžete i odstoupit od kupní smlouvy. Nevyřízení reklamace ve lhůtě 30 dnů je správním deliktem, s podnětem pro zahájení řízení se můžete obrátit na Českou obchodní inspekci.
Zákonný podklad:
§ 19 odst. 3, § 24 odst. 7 t) zákona č. 634/1992, o ochraně spotřebitele, § 122, § 622 odst. 2 zákona č. 40/1964, Sb., občanský zákoník, nález ÚS 2983/08
Ing. Martin Džanaj, Ph.D.