Banky zasypávají trh akčními nabídkami hypoték Zobrazit fotky zobrazit 3 fotky

Hypoteční banky však nechtějí ani přes příznivý vývoj trhu nic ponechat náhodě a podobně jako v předchozích letech i v letošním posledním čtvrtletí sytí trh akčními nabídkami. Ovšem v porovnání s předchozími roky je letošní rok unikátní jak v počtu realizovaných akcí, tak v jejich zaměření. 

Za celý loňský rok hypoteční banky přišly na trh se 126 akčními nabídkami, na kterých se podíleli všichni hypoteční poskytovatelé s výjimkou mBank. Nicméně v letošním roce banky jen během prvního pololetí spustily 114 akčních nabídek a od začátku roku do těchto dní již evidujeme 195 realizovaných akčních nabídek! Přitom před námi je ještě měsíc prosinec, kdy aktivita bank v oblasti podpory prodeje vrcholí.

Co se týče zaměření akčních nabídek, tak v letošním roce pozorujeme zcela zřetelný posun těžiště akčních nabídek ke sníženým úrokovým sazbám. Zatímco v loňském roce banky ve velkém lákaly klienty na odpuštění zpracovatelského poplatku, v letošním roce akcím dominují slevy na úrokových sazbách nebo akční sazby. V tomto pololetí jejích podíl vzrostl již na 57%, jak je patrné z následujícího grafu.

S klesajícími cenami však roste tlak na produktovou efektivitu a podle našeho názoru tento trend bohužel není pro většinu bank dlouhodobě udržitelný. Z dlouhodobého pohledu je pro banky velmi důležité postavit konkurenční výhodu na inovativní strategii, která je efektivnější a trvanlivější pro udržení nebo posílení tržní pozice. A dle našeho názoru ten pravý čas pro inovativní strategie právě přichází. 
Zdroj: GOLEM FINANCE s.r.o., banky, Ministerstvo pro místní rozvoj, hypoindex.cz
Ilustrační foto (www.shutterstock.com)
Ilustrační foto (www.shutterstock.com)
Struktura akčních nabídek v druhém pololetí 2011
Struktura akčních nabídek v druhém pololetí 2011