Kdo je správní orgán pro povolování na účelové komunikaci?
Dobrý den, máme stavební pozemek v malé obci (cca 430obyvatel). K našemu pozemku vede účelová komunikace, která má 10 vlastníků, mezi nimiž jsme i my + máme na cestě věcné břemeno chůze a jízdy. Komunikace je postupně budovaná stavebníky, kteří tam již bydlí. Dle postupného budování se cesta „dělí“ na tři části: 1) zkolaudovaná část 2) část, na které je vydáno stavební povolení, ale zatím není zkolaudovaná 3) část k našemu pozemku, cca 25m od části 2) , široká 4m. Stavební úřad po nás požaduje podat stavební povolení na část č. 3, která vede k našemu domu a je dlouhá 25m od napojení k části cesty, kde je již stavební povolení vydáno, ale cesta zatím není zkolaudovaná (2). Prosím o radu: Kdo je správní orgán pro povolování na účelové komunikaci? (Předpokládám, že obec) Požaduje po nás stavební úřad správně stavební povolení, i když je část cesty k našemu pozemku (3) kratší než 50m dle vyhlášky č. 501/2008 Sb. „o obecných požadavcích na využívání území“ ve svém ustanovení § 20 odst. 7? Pokud je správním orgánem obec, nestačí jen souhlas s obce se zřízením sjezdu napojením na komunikaci, kde už stavební povolení vydáno (2)? Případně, kam bychom se mohli obrátit o radu, byť placenou? Děkuji za odpověď.
No, jak na to odpovědět? Budete se divit, ale je zmatek v tom, kdo je vlastně dnes správní orgán k povolení (a kolaudaci) účelové cesty.…
Stavba domu blízko vlastního druhého pozemku
Dobrý den, plánujeme stavět RD na našem stavebním pozemku kolem kterého je také náš pozemek (ostatní plocha). RD je umístěn cca 1,5 m od tohoto pozemku a na stavebním úřadě nám řekli, že nejspíš sami sobě budeme muset udělit souhlas (zažádat o výjimku), abychom mohli stavět blíže k naší parcele. Vzhledem k tomu, že výjimka není nejlevnější, tak se nám to moc nelíbí. Dá se to nějak obejít, abychom nemuseli poplatek platit, když jsou to všechno naše parcely? Předem děkuji za odpověď.
No, teoreticky se za určitých okolností dají dva pozemky sloučit do jednoho … ale pokud by toto vyžadovalo nový geometrický plán, tak je…
Problém s příjezdovou cestou.
Dobrý den, Mám dotaz na můj problém ohledně příjezdové cesty. Koupili jsme pozemek a k němu část cesty( ideální 1/6, stejně jako další dva sousedi co koupili pozemky vedle nás) další část vlastní prodejce cesty. Naplánované bylo, že prodejce cestu dostaví za svoje náklady, dodělá osvětlení atd. co je potřeba aby byla zkolaudovaná. Abych dostal na pozemek hypotéku, tak má v cestě nyní banka napsané věcné břemeno, aby v případě nesplácení měli k našemu pozemku stálé možnost příjezdu. Teď se to ale zaseklo na odboru dopravy. Obec nám nechce podepsat že cestu převezme, protože je na ní věcné břemeno banky. Napsali jsme smlouvu, že až se cesta dodělá, tak jí obci prodáme za 1kč. Pak bychom ručili bance pozemkem a hotovým RD a cesta by byla konečně obecní, oni nám to nechtějí teď na OÚ podepsat, kvůli tomu, že je v cestě věcné břemeno banky a my tím pádem nemůžeme začít stavět. Nevím jak by se tento problém, pokud vůbec dal vyřešit. Děkuji, za odpověď, Vlk.
No, toto nesouvisí se stavebním úřadem. Musíte s bankou jednat a jednat a hledat nějaké jiné ručení, jinak to kolečko nerozmotáte…
Jak spráně rozdělit pozemek?
Dobrý den, mám dotaz jak správně rozdělit pozemek a jak správně postupovat tak, aby výsledkem bylo stavební povolení. Jedná se o momentálně jeden pozemek 20x100m - při jedné 20metrové straně je veřejná komunikace, ostatní hranice jsou sousední parcely. Tento pozemek chceme rozdělit na 3 menší stavební parcely (v první třetině u veřejné komunikace již staví strýc). Vzhledem k délce pozemku 100m a požadavku stavebního úřadu: "Každý pozemek musí být napojen na veřejnou komunikaci" je 2. a 3. nenapojena. Napadlo nás, že podél pozemku "vytvoříme nějakou" komunikaci (veřejnou?, účelovou?), která by nám pomohla splnit právě požadavek stavebního úřadu. Tato cesta by byla cca 72m dlouhá, 3,5m široká, na konci by byla "točna" ve tvaru "T" pro Hasiče a byla by samostatným pozemkem. Majitelem tohoto pruhu/cesty by byli vždy všichni tři majitelé pozemků - třetinový spolumajitelé. Také by musela existovat nějaká smlouva, že podíl na této cestě je vždy spojen s vlastnictvím jednoho ze tří pozemků. Dotaz je následující: Jak tento pruh změnit na komunikaci? Jak nejlépe tento pruh klasifikovat (veřejná, účelová) aby splnil podmínky pro získání stavebního povolení na zbývajících dvou spodních třetinách? A co půdní fond a ostatní organizace - které všechny se k tomu musí vyjádřit? Předem děkuji za odpověď a přeji pěkný den, Tulek
Tady vždy, když někdo přijde s podobným návrhem říkám: nechte si udělat od projektanta projekt pro územní řízení pro všechny tři (či…
Problém s příjezdovou komunikací
Dobrý den, v roce 2017 jsem koupil pozemek a na základě vydaného stavebního povolení jsem v prosinci 2017 začal stavět RD. Dům je těsně před dokončením. Příjezdovou cestu tvořila polní zpevněná cesta, kterou však nyní podle projektu z roku 2015 a vydaného stavebního povolení z roku 2017 předělávají tak, že bude zúžena na 4 metry a zvýšena nad původní terén o 44 cm. Touto modernizací bude velmi problematické napojit chodník a sjezd na můj pozemek. Musí se při výstavbě komunikace zohlednit aktuální stav před výstavbou? Jedná se celkem o 4 stavební parcely, které podle územního plánu obce byly určeny k výstavbě. Obec nás na zvýšení komunikace nad terén neupozornila, pouze sdělila, že komunikace bude zpevněna. Děkuji předem za jakoukoliv odpověď. Jiří Říha
Dobrý den,projekt domu a veškeré terénní úpravy se měly odvíjet podle navrženého projektu cesty. Hudcová
Vjezd do domů přímo z křižovatky
Dobrý den, rád bych se zeptal, zda-li je možné mít u RD vjezd na parkování v situaci, kdy tento vjezd je situován přímo do křižovatky ve tvaru T v pravém úhlu této křižovatky. Obecně parkování je zakázáno 5m od hrany křižovatky, ale zajímalo by mě, jak je to s vjezdem k RD, který je přímo na hraně. Je možné takto zkolaudovat vjezd, když by se v podstatě vyjíždělo přímo do křižovatky? Mnohokrát děkuji za Váš čas věnovaný odpovědi. Marek Škodný
Tak špatně položená otázka….v dnešní době každý nový sjezd vyžaduje především dopravní povolení a dopravní povolení vyžaduje…
Mohu si sama vybudovat štěrkovou cestu aniž mám projekt?
Dobrý den, chci se zeptat V budoucnu chceme stavět rodinný dům na svém stavebním pozemku. K tomuto pozemku vede pozemek kterým jsem spoluvlastníkem, ostatní otec a sestra. V geometrickém plánu je nakreslen jako cesta a z části tu nezpevněná cesta stojí která odolá i těžké technice a s části je kus louky. Od obecní cesty k vratům mého stavebního pozemku je 95 m. Podala jsem žádost na obec aby popřípadě tento pozemek odkoupila od spoluvlastníku a cestu vybudovala. Obec odmítla a předala mi dokument souhlasu přístupu pozemku na obecní nezpevněnou cestu. Chci se tedy zeptat na toto - Mohu si sama vybudovat cestu ze např. štěrku aniž mám projekt a stavební úřad žádám a přitom mi v budoucnu při stavebním řízení rodinného domu mi stavební úřad nenapadá že nemám cestu? Má význam zařídit věcné břemeno na tuto cestu od spoluvlastníků?
Začal bych asi takto: současně platná vyhláška 501/2006 Sb. v § 20 bosu 7) říká, že ke stavbě rodinného domu musí vést zpevněná…
Realizace účelové komunikace
Dobrý den, jsme majitelé lesního pozemku, který byl prodán jako stavební parcela. Spolu s dalšími 3 majiteli okolních pozemků jsme 4 spolumajitelé pozemku (vykácená část lesa, vyjmutá z lesních fondů),, který má sloužit jako příjezdová komunikace. Tato příjezdová komunikace nemá možnost dále pokračovat, jelikož končí právě těmito 4 pozemky. Abychom mohli začít s realizací stavby domů , příp. rekreačních objektů, jsme povinni komunikaci nejprve postavit. Je možné tuto komunikaci realizovat jako účelovou, abychom nemuseli jako majitelé investovat velké náklady do realizace místní komunikace, která by i k rázu lesního území působila dost nepatřičně a zda toto rozhodnutí o typu komunikace je třeba projednat s místním obecním úřadem nebo stavebním úřadem vydávající územní rozhodnutí nebo stavební povolení? Účelovou komunikaci, kterou bychom byli ochotni přiznat jako veřejnou bychom chtěli ponechat v našem vlastnictví. Místní komunikaci bychom museli předat obci. Účelová komunikace může vést i k rodinným domům nebo jen k rekreačním objektům? Byli bychom v něčem omezeni, pokud bychom rekreační objekt užívali k trvalému bydlení? (adresa trvalého bydliště, číslo popisné, vyvážení popelnic..)Děkuji Vacková
Tak prosím, napřed pečlivě pročíst územní plán, ten představuje veřejný zájem a je závazný. Ale obecně podle vyhlášky 501 /2006…
Příjezdová cesta
Dobrý den, potřeboval bych poradit ohledně příjezdové cesty na pozemek, kde bychom chtěli stavět dům. Pozemek je na zahradě za pozemkem mého bratra, nevede k němu příjezdová cesta. Bratrův pozemek je u veřejné komunikace, Cesta by vedla po jeho pozemku dozadu. Ale na hranici prvního pozemku, kde bych chtěl udělat cestu stojí sousedův dům. Zajímalo by mě, jak daleko od sousedova domu a jak široká může příjezdová cesta nebo vjezd být. Děkuji
Dobrý den Vjezd na pozemek podléhá schválení místním silničním úřadem. Správně by se k němu měl vyjadřovat správce komunikace,…
Úprava komunikace u rodinných domů
Dobrý den, mezi rodinnými domky nám provádějí rekonstrukci vozovky. Z nám neznámých důvodů, které s námi nikdo nekonzultoval ani neseznámil, snížili komunikaci a obrubníky u vozovky o cca 40 cm. Tím došlo k tomu, že nám znemožnili užívat stávající vjezdy do rodinných domků. Prostě vznikly hrby přes které normální osobní vozidlo neprojede a chytá za spodek auta. K úpravám těchto vjezdů se nehlasí a dokonce někde nutí občany ,ať si předělají na vlastní náklady. Domníváme se, že když komunikace a vjezdy k domkům řadu let sloužily ke spokojenosti, tak jako vyvolanou investici musí předělat investor komunikace ,tak aby sloužila včetně vjezdů do domků jako dříve. Nebo si dneska může každý dělat co chce ?
Dobrý den Důvody pro snížení mohou být různé, napadá mě třeba nutnost změny vyspádování, změna norem pro pohyb handicapovaných apod.…